Min kamerautrustning

Tänkte ta och göra ett inlägg om min kamerautrustning som jag kan fylla på eftersom


Jag har en Nikon D90 som jag är jätte jäte nöjd med♥ Den är lagomt lätt att fotografera med men ändå inte en nybörjar kamera :) Dock så har den varit med om lite grann vilket märks på mitt batterigrepp. Som är ett MB-D80, avtryckaren är liten seg plus att det är el tejp som döljer en spricka från då kameran hamnade i backen en gång.
För övrigt så skule jag helt klart rekomendera batterigrepp till alla som gunderar på att köpa det! Är helt kär i mitt. Batteritiden håller längre (då man kan ha i två batterier samtidigt), det är lättare att fotografera poträtt bilder och självklart ser kameran så mycket mera proffesionell ut ;] Dock så blir det ganska tungt men det är enda nackdelen.


Jag har ett Nikkor 18-105 mm som är kit objektivet till kameran sen har jag också ett Tamron 70-300 mm. 18-105:an tycker jag är ett sånt objektiv som man blir lite halv less på efter ett tag men det är ett bra standard objektiv. Taron objektivet är roligare att fota med än 18-105:an just för att man oftare planera vad man ska fota med det då det är svårare att spontan fota med ett zoom objektiv :)


Stativet som jag har är ett Velbon DF 60 och tyvär så har jag varit ganska dålig på att använda det den senaste tiden. Men det är ett riktigt bra stativ, jag köpte det i vintras i julklapp på expert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback