Om mig

Ja jag heter då Siri Backteman, är sjutton år och bosatt i Vännäs/Lycksele. Född och uppvuxen i Lycksele, Norrland men sedan hösten 2010 bor jag även i Vännäs.

Vännäs är en by i närheten av Umeå. Och jag hamnade här på grund av Liljaskolan som är gymnasiet som jag går på. Här läser jag tredje året på samhällsvetenskapliga linjen med kultur inriktigt. Linjen finns inte i det nya skolsystemet men det är ungefär som den humanistiskalinjen.Jag går även på dykning som special idrott genom IV valet.

När jag började på Lilja så trodde jag aldrig att jag skulle läsa samhälls eller att mitt skulle vara som det är nu. För att jag bytte nämligen linje i ettan. Från början så gick jag IP mode och textil (nu mera HV textil design) med special idrott ridning.
Men på grund av många anledningar så bytte jag till samhälls istället och när det kommer till ridningen så kunde jag tyvärr inte fortsätta för att jag var sjuk mycket.

Nu är det så att jag skulle kunna skriva en enorm uppsats om hur man alltid kommer att fundera tänk om…? När man väl har bytt linje. Man tror att det försvinner efter ett tag men då är det där igen. Jag vet att det inte är något jag borde fundera på. Jag menar jag tar studenten om bara några månader. Men jag kommer nog aldrig sluta fundera varför jag valde just samhälls.
Jag är ingen plugg människa. Jag tänker inte ens teoretiskt. Jag älskar att få göra saker som att sy eller leka och sånt.
Fast om jag inte hade börjat på samhälls skulle jag inte vara den personen jag är idag.

Jag har utvecklats så sjukt mycket sedan jag flyttade till vännäs. Som person är jag mera utåtriktad och mindre blyg. Jag vågar mera på flera olika sätt och jag har lärt mig så mycket. Jag har blivit den där tjejen i klassen som drar igång diskussioner och låtsas ha en åsikt som jag inte har på riktigt bara för att fler ska diskutera. Dessutom har jag gått från att vara den annorlunda i klassen till den personen som pratar på öppet hus och sitter i program rådet samt sektors rådet (som elevråd.).

Jag har lärt känna så många och hjälp vad vi har upplevt saker. Allt från incidenter i elevhemmet, minnen från första klassresan till Stockholm i ettan, dyknings lektionerna, störa andra på deras lektioner och Rom resan med mera.


 

Mitt största intresse är att arbeta med kameran.
Jag fotar, och filmar ibland, med min Nikon D90 och nu i år så läser jag foto och rörlig bild plus att jag arbetar med kameran med mitt PA. När vi fotar/filmar på skolan så använder vi Canon 650 och 550.

Förutom fotografering så är djur och natur ett stort intresse och det är något som jag har älskat hela livet. Har vuxit upp med djur och spenderat mycket tid i fjälls där vi har vårat stuga.

När det gäller resor så har jag rest ofta för att träffa släkten i Marocko, Afrika men har även rest till andra länder men mest när jag var mindre. Till Marocko har jag varit cirka nio gånger och som sagt brukar passa på att träffa mina farbröder, fastrar och kusiner när vi är där då min pappa kommer därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback