Mitt favoritminne


Jag har jätte många fina härliga minnen men ett favorit tror jag ändå är från Rom resan.
Vi var på studiebesök på Colloseum och jag stod i kö med några klasskompisar för att gå på toa. Det va tre tjejer från min klass som stod just framför mig medan jag kollade telefonen tvärt. Då någon random tjej sa på svenska att hon inte stod i kö utan väntade på hennes vän. Så mina klasskompisar gick fram och jag gick lite senare så hon upprepade allting för ig på engelska.
Jag brukar bli ganska arg när svenskar pratar engelska till mig men reagerade inte så mycket.
Fast sen när vi va inne och gick runt i Colloseum så stod den där tjejen med hennes kompisar och hennes min var pricless när hon hörde att jag gick runt och pratade svenska (halv bred norrländska) ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback