Today begins a new chapter

Idag har jag börjat på ett nytt kapitel i mitt liv.
Idag var dagen då jag började om gymnasiet. Min första dag på VO. Massa nya människor. Nervositeten över att behöva förklara mig varför jag börjar ettan. Glädjen över att äntligen få vara i vännäs igen.
Imorse var jag nervös, blyg och jättetrött. Sov ingenting inatt för att jag var säker på att jag aldrig skulle vakna klockan fem.
Men jag tog mig igenom bussresan till Vindeln. Lyckades sätta mig på en blöt bänk och skakade för att jag frös. Kände mig utstirrad på bussen och vart ännu nervösare. Fast när jag hade fått cigg och satt och pratade med en vän vart jag lugnare. Jag var fortfarande blyg men lugnare.
När vi var nere vid älven och kom igång med lekarna vart det mycket bättre. Hade riktigt roligt och mådde så bra hela dagen.
Somnade på tåget från Vännäs och allt var bra igen. Vaknade i Lycksele och det var allt som behövdes för att jag skulle må sämre.
Men försöker koncentrera på att jag mår bra i Vännäs för det är huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback