En förklaring

Har inte skrivit på ett tag men det har hänt så mycket. Visar bilder och spnt som har hänt senare, för jag känner att jag måste skriva av mig.

Jag har haft tre underbara år med min klass och att vara med dom på studenten var ett bra och dåligt beslut. Det var roligt att få vara med alla en sista gång men samtidigt vart det jobbigt för att jag tar inte studenten. Jag kommer inte att gå någon extra termin för att jag skulle inte få något slutbetyg.
Så då kände jag att det är mer värt att läsa något som intresserar mig mer och då tänkte jag att det kanske går på komvux. Fast på grund av att jag går ut utan slutbetyg så får jag inte gå på komvux förrän nästa år och då skulle det ta lika lång tid som att gå om gymnasiet.
Och eftersom att det tar lika lång tid med komvux eller att börja om på gymnasiet så kände jag att det ger mig mera att vara kvar på Lilja.
Det är ett beslut som inte var lätt att ta men det känns rätt. Jag är ganska säkert att det kommer vara småsaker jag stör mig på men i slutändan blir det bättre. Däremot så har jag haft svårt att berätta det för klassen och vänner. 
Egentligen så spelar det ingen roll vad andra tycker och tänker om det för jag vet att det här blir bättre. Jag känner mig själv och vet att jag skulle ínte ha mått bra av att slutat gymnasiet utan slutbetyg.

Det känns så annorlunda att alla andra i min ålder flyttar i från vännäs och börjar det seriösa livet. Medans jag försöker hitta en ny lägenhet och ett jobb för att förbereda mig på att stanna kvar i lilla vännäs.
Låter fel att säga att jag ska börja ettan igen och känns jätte fel att än en gång behöva vara nervösa inför en ny klass. Men jag hoppas att det blir bra den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback